Poznaj nas:
Wielton S.A. z siedzibą w Wieluniu to największy polski producent naczep, przyczep i zabudów. Spółka notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie należy do grona dziesięciu największych producentów w swojej branży na świecie. Klientami Wieltonu są firmy transportowe, budowlane, produkcyjne, dystrybucyjne i rolnicze. Grupa Wielton posiada cztery centra produkcyjne: w Polsce, Niemczech, we Francji oraz Wielkiej Brytanii, a także dwie montownie: we Włoszech i w Rosji. Pod koniec 2016 roku Wielton uruchomił spółkę zależną na Wybrzeżu Kości Słoniowej.
W ramach całej Grupy zatrudnienie znajduje obecnie blisko 3,5 tys. pracowników, przy czym najwięcej, bo aż 2 tys. w Wieluniu. Swoim klientom producent zapewnia również wsparcie serwisowe. Kierowcy mogą skorzystać z jednego z ponad 600 punktów zlokalizowanych w 29 krajach Europy. W 2016 r. w Wieluniu Wielton otworzył Centrum Badawczo-Rozwojowe. Inwestycje w badania i rozwój to dla spółki istotny element strategii. Już dziś firma współpracuje z instytutami i uczelniami w Polsce i za granicą, a Centrum Badań i Rozwoju posiada jedyną w Polsce, a drugą w Europie stację do całopojazdowego badania naczep, która umożliwia wykrywanie ewentualnych usterek już na etapie testów produkowanych pojazdów. Oferta Grupy Wielton z roku na rok się poszerza i zostaje wzbogacona o nowe produkty. Klienci mogą wybierać spośród 12 grup pojazdów, dostępnych w ponad 800 konfiguracjach. Siłą Grupy jest konsekwentnie realizowana strategia, oparta na rozwoju organicznym i akwizycjach. W 2015 r. Grupa nabyła wiodące włoskie marki Viberti i Cardi. W maju 2017 r. Grupa Wielton przejęła niemiecką spółkę Langendorf, dzięki czemu poszerzyła swoją ofertę m.in. o specjalistyczne pojazdy do przewozu szkła i prefabrykatów betonowych, a w ostatnim kwartale 2017 roku sfinalizowała akwizycję 100% udziałów we francuskiej spółce Fruehauf. Przejęcie spółki Lawrence David we wrześniu 2018 roku pozwoliło wzbogacić ofertę Grupy o kolejne unikalne pojazdy. Na szczególną uwagę zasługują produkty z linii last mile oraz bezsłupkowe naczepy kurtynowe, które pozwalają na bardziej efektywne ładowanie i szybszy transport.