Dane kontaktowe

Unilever Polska Sp. z o.o.

Al. Jerozolimskie 134
02-305 Warszawa
mazowieckie, Polska

NIP: 5213390341

Dodatkowe lokalizacje:

Unilever Polska S.A.

Fabryka Herbat
ul. Kołodziejska 2
40-386 Katowice
śląskie, Polska

Unilever Poland Services Sp. z o.o

Katowickie Hub
ul. Chorzowska 6
40-101 Katowice
śląskie, Polska

Unilever Polska S.A.

Fabryka Żywności
Bałtycka 43
61-017 Poznań
wielkopolskie, Polska

Unilever Polska Sp. z o.o

Unilever R&D
Bałtycka 43
61-017 Poznań
wielkopolskie, Polska

Unilever Polska Sp. z o.o

Unilever Food Solutions
Bałtycka 43
61-017 Poznań
wielkopolskie, Polska

Unilever Polska S.A.

Fabryka Kosmetyków i Kostek Toaletowych
ul. Kraszewskiego 20
85-954 Bydgoszcz
kujawsko-pomorskie, Polska

Unilever Polska S.A.

Zakład Produkcyjny w Baninie
ul. Lipowa 15-17
80-297 Banino
pomorskie, Polska

Zrównoważony rozwój

Firma Unilever od początku swojego istnienia angażowała się w rozwiązywanie istotnych problemów społecznych. Przez wiele lat w Unilever obserwowano, jak zmiana sposobu prowadzenia biznesu na bardziej zrównoważony może stymulować wzrost, poprawiać zarządzanie organizacji, szczególnie w obszarze kosztów oraz ryzyka. Na podstawie tych obserwacji stworzony został czteropunktowy schemat, który stanowi punkt odniesienia dla oceny wpływu prowadzenia biznesu w sposób zrównoważony na firmę.

LEPSZY WZROST - 46% O tyle procent szybciej rosły do tej pory marki zrównoważone, w porównaniu z resztą biznesu.

BUDOWANIE ZAUFANIA – NR 1 preferowany pracodawca w 44 krajach z 60, w których rekrutujemy!

MNIEJSZE KOSZTY – 65% całej zużywanej przez nas energii pochodzi z odnawialnych źródeł

OGRANICZONE RYZYKO – Ponad 500 mln euro kosztów unikniętych od 2008 roku.

Idea zainagurowanego w 2010 roku Planu Unilever „Życie w Sposób Zrównoważony” (Unilever Sustainable Living Plan) zrodziła się z przekonania, że tylko zrównoważony rozwój może zapewnić firmie stabilny wzrost w długim okresie. Jego główną oś stanowi założenie, że osiąganie pozytywnego wpływu społecznego oraz minimalizowanie negatywnego wpływu środowiskowego odbywa się przy jednoczesnym ciągłym rozwoju biznesu. Plan łączy więc w sobie trzy główne obszary wpływu organizacji: ekonomiczny, społeczny oraz środowiskowy i stanowi drogowskaz dla zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstwa.

PLAN „ŻYCIE W SPOSÓB ZRÓWNOWAŻONY” W LICZBACH:


47% redukcji emisji gazów cieplarnianych związanych z transportem od 2010 r.

39% redukcji  zużycia wody.

100% naszych fabryk w Polsce działa wg zasady Zero Landfill – nie wysyłają na wysypiska żadnych odpadów z wyjątkiem tych, które wymagają specjalnego przetworzenia.

65% energii ze źródeł odnawialnych używanej podczas naszej produkcji.

56% wszystkich surowców rolnych pozyskiwanych globalnie przez Unilever pochodzi ze zrównoważonych źródeł.

601 mln ludzi, do których dotarliśmy dzięki naszym programom dotyczącym mycia rąk, warunków sanitarnych, zdrowia jamy ustnej, samooceny i bezpiecznej wody pitnej.

PRZYKŁADY REALIZACJI PLANU W POLSCE DO 2018 ROKU

DOMESTOS
Od 2014 roku Domestos prowadzi w Polsce program Wzorowa Łazienka. W 2017 roku do akcji przystąpiło prawie 3300 szkół z całej Polski, które walczyły o nagrodę w postaci remontu szkolnych toalet oraz zapasów środków czystości w specjalnym konkursie. Na stronie wzorowalazienka.pl pojawiło się ponad 50 000 rysunków toalet. Ponad 500 szkół nagrodziliśmy rocznym zapasem naszych produktów, a w 18 przeprowadziliśmy generalne remonty łazienek. Akcja podnosi świadomość przedstawicieli szkół oraz rodziców na temat tego, że dobrze zaprojektowane i wyposażone toalety mają ogromne znaczenie dla zdrowia i samopoczucia uczniów. Przyjazne rozwiązania i estetyka sprawiają, że maluchy korzystają z nich chętniej, a nie tylko w ostateczności.

DOVE
Misją Dove, największej marki kosmetycznej Unilever, jest redefinicja pojęcia piękna i polemika z idealnym, jednak nierzeczywistym wizerunkiem kobiety. Z badań przeprowadzonych wśród konsumentek w 2018 roku wynikało, że 80% Polek nie ma wysokiej samooceny. W ramach różnorodnych działań komunikacyjnych Dove zaprosiło Polki do wypowiadania zdania „Jestem piękna, ponieważ…”. Polskie konsumentki powiedziały to łącznie ponad 320 000 razy, tworząc przy tej okazji ponad 28 000 manifestów piękna. Kontynuacją działań w 2018 roku jest Program „Dove Self-Esteem – Budowanie pozytywnej samooceny” to pierwsza polska edycja światowego projektu realizowanego przez markę Dove nieprzerwanie od 2004 roku. Do tej pory udało się nam  dotrzeć do ponad 20 milionów młodych osób w 139 krajach, a do roku 2020 planujemy dotrzeć do kolejnych 20 milionów na całym świecie

KNORR
Obecnie już 60% wszystkich surowców rolnych pozyskiwanych przez Unilever oraz aż 92% z 13 kluczowych warzyw i ziół używanych do produktów Knorr pochodzi ze źródeł zrównoważonych. Unilever zna i wspiera dostawców Knorr w Polsce. Wśród polskich rolników współpracujących z Unilever jest m.in. Pan Henryk Piotrowski z Wojnowic Wielkopolskich uprawiający marchew. Jego gospodarstwo spełnia wszelkie wymagania Kodeksu Zrównoważonego Rolnictwa i jest naszym polskim Knorr Landmark Farm. Ponadto Knorr, zarówno globalnie, jak i w Polsce angażuje się także w akcję World Food Day, umożliwiając konsumentom „przekazanie” posiłku osobie potrzebującej za pomocą specjalnej aplikacji.

LAMPLIGHTER
Realizując Plan, Unilever pamięta o swoich pracownikach w Polsce, którym proponuje udział w specjalnym programie Lamplighter, skupionym na ich zdrowiu i dobrym samopoczuciu. Program jest bezpłatny, dostępny dla pracowników wszystkich biur oraz fabryk i zakłada szereg aktywności w trzech podstawowych obszarach: aktywność fizyczna, zdrowe odżywianie oraz odporność psychiczna. Uczestnicy programu mogą skorzystać z badań diagnostycznych, realizowanych w cyklu rocznym, a następnie dobrać odpowiedni zestaw aktywności, wśród których są m.in. warsztaty biegowe, tai-chi, szkolenia dotyczące zarządzania stresem i z budowania poczucia szczęścia. Dotychczas badania diagnostyczne w ramach programu Lamplighter wykonało ponad 1000 pracowników.