Dane kontaktowe

NEMAK POLAND Sp. z o.o.

Komorowicka 53
43-300 Bielsko-Biała
śląskie, Polska

www.nemak.com

NIP: 9372362922

Poznaj nas

O FIRMIE

Nemak jest liderem w dziedzinie innowacyjnych rozwiązań zmniejszających masę pojazdu, przeznaczonych dla globalnego przemysłu motoryzacyjnego. Specjalizuje się w projektowaniu i produkcji podzespołów aluminiowych układu przeniesienia napędu oraz konstrukcji nadwozia.

Jest jednym z największych na świecie producentów aluminiowych bloków silnika i głowic cylindrów do samochodów.

22 000 PRACOWNIKÓW

36 ZAKŁADÓW

16 KRAJÓW NA CAŁYM ŚWIECIE

Za początek istnienia zakładu w Polsce uważa się rok 1878, kiedy Karol Hess założył fabrykę włókienniczą. W 1932 r. zakupiono szereg maszyn ciśnieniowych rożnego typu i ten rok był początkiem odlewnictwa ciśnieniowego w zakładzie i w Polsce. Obecnie firma zatrudnia blisko 1 400 osób. Ugruntowana pozycja na rynku daje pracownikom Nemak poczucie stabilizacji, ciągłą możliwość rozwoju i zdobywania cennego doświadczenia.

Nemak Poland Sp. z o.o. z siedzibą w Bielsku-Białej, jest jedynym oddziałem korporacji zlokalizowanym w Polsce i jest czołowym zakładem w technologii odlewania wysokociśnieniowego (HPDC) i odlewania kokilowego (GSPM) w grupie Nemak. Posiada dwa centra rozwoju, tj. Centrum Rozwoju Układu Napędowego oraz Rozwoju Procesu Komponentów Strukturalnych.

W skład zakładu wchodzą:

  • Wydział Głowic Cylindrów
  • Wydział Bloków Silnika
  • Wydział Skrzyń Biegów i E-mobilności
  • 2 Wydziały Komponentów Strukturalnych
  • Narzędziownia
  • Utrzymanie Ruchu

ODLEWNIA CIŚNIENIOWA

Większość produkowanych w firmie odlewów jest wykonywana metodą odlewania ciśnieniowego, na maszynach o sile zwarcia od 700 t. do 2500 t.

Typowe stanowisko odlewania składa się z maszyny ciśnieniowej, pieca podgrzewczego, robota zalewającego, smarownika, robota odbierającego, prasy do okrawania, urządzenia do termoregulacji.

Ponadto stanowiska do odlewania kadłubów silników wyposażone są w system chłodzenia cienkich rdzeni jet-cooling, system próżni, robota do tulei cylindrowych, tunel chłodzący dla odlewów oraz obcinarkę do układów wlewowych. Po odlewaniu wykonuje się operacje wykańczania: śrutowanie, próbę szczelności, doczyszczanie ręczne z kontrolą wizualną i pakowaniem.


Nowym typem produkcji w firmie jest odlewnia komponentów strukturalnych. Odlewy te służą do budowy nadwozia samochodu (obudowy amortyzatorów, podłużnice, słupki boczne).

Stanowiska do odlewania komponentów strukturalnych są podobne do maszyn używanych przy produkcji kadłubów silnika, jednak ze względu na rozmiar części, używa się tu maszyn o sile zwarcia od 2700 t. do 4400 t. Posiadają również więcej jednostek termoregulacji i bardziej rozwinięty system próżni – zwykle czterokanałowy. Okrawanie odbywa się na prasach hydraulicznych o nacisku od 120 do 200 ton.

Operacje wykonywane po odlewaniu to obróbka cieplna, prostowanie, wykańczanie poprzez szlifowanie, obróbka mechaniczna, oraz montaż elementów potrzebnych do założenia części w samochodzie (nitośruby, wkładki gwintowe).

ODLEWNIA KOKILOWA

Wyposażona jest w 3 karuzele (każda posiada 5 stanowisk na kokile) oraz kilka stanowisk naziemnych. Do procesu odlewania wykorzystywane są rdzenie piaskowe, które wykonywane są metodą "na gorąco" (Hot-Box) lub metodą "na zimno" (Cold-Box).

Proces wykańczania obejmuje takie operacje jak: wybijanie rdzeni, obcinanie nadlewu, obróbka cieplna, obróbka mechaniczna zgrubna, próba szczelności, kontrola wizualna z pakowaniem.

Ostatnie wpisy dla NEMAK POLAND Sp. z o.o.