POPRAWA JAKOŚCI ŻYCIA POPRZEZ POPRAWĘ WIDZENIA
Wzrok jest uważany za najważniejszy zmysł człowieka. Wpływa na jakość́ życia i codzienne samopoczucie. Dlatego wyraźne widzenie odgrywa tak ważną rolę w naszym codziennym życiu.
U podstaw naszej strategii leży realizacja naszej misji – pragniemy zapewnić Każdemu na całym świecie dostęp do dobrego widzenia oraz innowacyjność rozwiązań. Jako Essilor Polonia codziennie poprawiamy widzenie milionom ludzi w naszym kraju.
Naszą misję traktujemy poważnie. Tworząc tak innowacyjne i znakomite jakościowo produkty, wspieramy społeczność organizując programy i akcje charytatywne:
1. "Przejrzyj na oczy" - badania wzroku wspólnie z WOŚP
Grupa Essilor Polska (Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO) razem z polskimi salonami optycznymi w 2022 r. "zagrała" razem z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy, współorganizując akcję - „Przejrzyj na oczy” - badania wzroku.
W 2022 r. Fundacja Wielka Orkiestra Świątecznej Pomocy oraz Grupa Essilor (Essilor Polonia, JZO, JAI KUDO) razem z polskimi salonami optycznymi zorganizowały ogólnopolską akcję „Przejrzyj na oczy” – badania wzroku. Celem akcji jest przeprowadzenie bezpłatnych, przesiewowych badań ostrości wzroku oraz badań ostrości wzroku dzieciom w wieku 5-18 lat. Ponadto w ramach inicjatywy Grupa Essilor przekaże 1500 par bezpłatnych okularów korekcyjnych najbardziej potrzebującym dzieciom! AKCJA TRWA DO 28 LUTEGO 2022 ROKU.
2. Zobacz Lepszą Przyszłość
Program jest skierowany do podopiecznych, dzieci znajdujących się w trudnej sytuacji życiowej, m.in. z domów dziecka, realizowany od 2017 roku wspólnie z innymi spółkami Grupy Essilor w Polsce, międzynarodową Fundacją Time for Vision oraz Fundacją Przyjaciółka.
Nasi pracownicy w ramach wolontariatu pracowniczego, po odbyciu odpowiednich szkoleń, odwiedzają dzieci w całej Polsce, prowadząc przesiewowe badania wzroku. Dzieci ze wskazaniem są kierowane na badania wzroku do specjalisty, a następnie na podstawie indywidualnej recepty otrzymuję od Nas bezpłatną parę okularów. W ciągu 3 lat trwania programu przebadaliśmy ok 12.000 dzieci w całej Polsce.
Za tę akcję w 2018 r. jako Grupa Essilor otrzymaliśmy tytuł Dobroczyńcy Roku w kategorii najbardziej odpowiedzialne społecznie polskie firmy – w kategorii „Wolontariat pracowniczy”
3. Czas na wzrok 40+
Program edukacyjny skierowany do osób po 40-stym roku życia, upowszechniający wiedzę na temat prezbiopii – przypadłości wzrokowej wśród osób po 40 roku życia, polegającej na trudnościach z czytaniem z bliska. W drodze tej akcji zachęcamy konsumentów w wieku 40+ do systematycznych badań wzroku, edukujemy o szkłach progresywnych – najlepszym rozwiązaniu dla prezbiopów, które zapewnia wyraźne widzenie na każdą odległość.
www.czasnawzrok.pl
4. Bieg Czas na Wzrok
Rodzinny bieg charytatywny organizowany przez Grupę Essilor w Polsce w latach 2018 i 2019 w Światowy Dzień Wzroku w Warszawie.
Celem akcji jest pomoc dzieciom w placówkach opiekuńczych, rodzinach zastępczych oraz SOS Wioskom Dziecięcym. Przekazujemy tyle par okularów, ilu zawodników bierze udział w biegu!:)